Участь у тендерах, які проводить держава, дає широкі можливості. Будь-який представник бізнесу може отримати величезний контракт, але для цього потрібно стати переможцем. Запуск системи Прозорро для здійснення державних закупівель відкрив можливість брати участь у державних тендерах різним компаніям, у тому числі й невеликим, на рівних умовах. Прозорість та чесність таких торгів робить їх привабливими для бізнесу. Детальніше про те, як вони проходять, за посиланням: sale.uub.com.ua.

Державні тендери та їх особливості

До державних тендерів допускаються компанії тільки з високою репутацією. Вони повинні мати гарну репутацію, не мати заборгованості у сплаті податків та, звичайно – мати можливість запропонувати привабливі умови співпраці. Вітчизняні компанії, часом не закладають «податковий» запас в ціну, надають комерційному замовнику більш привабливі ціни. В результаті тендери, в яких беруть участь тільки «білі» компанії, мають розкид в цінах 5%, а за участю «сірих» він може становити всі 50%.

Держзамовником різниця в цінах ретельно аналізується для звітності та планування. Наприклад, застосування звичайної лампи розжарювання на об’єкті обійдеться в десятки раз менше, ніж енергозберігаючої. Але й різниця між цими лампами, їх енергоефективністю та строком служби також величезна. У рамках великого тендера «набігає» величезна різниця в ціні, в смислове навантаження якої комерційний замовник не завжди схильний заглиблюватись.

Розрахунок десятків пропозицій в тиждень, коли тендери йдуть один за одним, мають стислі терміни, змушує додавати коефіцієнт на непередбачені витрати, що ще підвищує ціну. Але е можливо у комерційному тендері. У державному подібні вольності з цифрами неприпустимі.

Як обирають підрядника

Критерії відбору підрядників, якими користується більшість державних компаній, прості та формальні:

  • Офіційна реєстрація та наявність усіх документів про компанію, які перевіряються службою безпеки замовника.
  • Наявність досвіду роботи.
  • Наявність рекомендацій від замовників.
  • Наявність кваліфікованих співробітників та необхідних ресурсів.
  • Портфоліо подібних проектів.
  • Відсутність заборгованостей.
  • Стабільний фінансовий стан.

Ці критерії дозволяють відсіяти фірми-одноденки або дрібні компанії, які не зможуть виконати контракт належним чином. Слід мати на увазі, що комерційні компанії приблизно в третині випадків підрядника змінюють, не чекаючи завершення робіт на об’єкті. У половині випадків з підрядником, що успішно здали об’єкт, не йдуть на співпрацю повторно. Це проблема відповідального ставлення до бізнесу обох сторін, яка в разі держзамовлення частково знімається.

Використання системи Prozorro дає можливість значно знизити ризики при проведенні державних тендерів, та підвищити їх прозорість. Саме тому сьогодні ця система активно використовується для торгівлі різноманітними товарами, у тому числі ресурсами, такими, як необроблена деревина. Деталі за посиланням: https://sale.uub.com.ua/filter/wood